Καλωσήρθατε!

Σας ευχόμαστε καλή περιήγηση!

Στοιχεία Σχολείου

Η Φωτό Μου
Aristea Nastou
ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ T.Θ.06–57010 ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ ΤΗΛ. 2310675020

PostHeaderIcon Σχετικά με την εργασία

 

2ος Διαδικτυακός Διαγωνισμός ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ

«Μοιραστείτε & κερδίστε» - 2010

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

A. Γενικά στοιχεία

Τίτλος Εργασίας: Παραγωγή βιολογικών προϊόντων με τη μέθοδο της υδροκαλλιέργειας

Κατηγορία συμμετοχής: 6η κατηγορία-Περιβάλλον

Διασύνδεση με τη συμμετοχή μας (λινκ):

http://dimotikodel-diagonismos2010.blogspot.com/

Τίτλος τμήματος/τάξης/ομάδας: Στ’ τάξη Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ»

Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν: Η πληροφορικός του Δημοτικού Σχολείου κ. Αριστέα Νάστου, οι εκπαιδευτικοί των τριών τμημάτων της Στ΄τάξης, κ. Βίκυ Φωτιάδου, κ.Γιάννης Δρούγκας, κ. Άσπα Δολιώτη.

Πόσοι μαθητές συμμετέχουν στην εργασία αυτή: 6

Οι ηλικίες τους : 12 ετών

Ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με το συντονιστή της εργασίας: aris_nastou@hotmail.com

 

B. Περιγραφή της περιοχής μας

Ο νέος Δήμος Κουφαλίων χτισμένος στην Αρχαία πόλη Ίχναις βρίσκεται στην βορειοδυτική πλευρά του Νομού Θεσσαλονίκης και συνορεύει με τους Νομούς Πέλλας και Κιλκίς. O Δήμος Κουφαλίων αποτελείται από το Δ.Δ. Κουφαλίων και το Δ.Δ. Προχώματος, το οποίο με τη σειρά του αποτελείται από τους Οικισμούς Ακροποτάμου, Καστανά, Προχώματος και έχει 11.500 κατοίκους. Ο Δήμος διαβρέχεται από τον Αξιό ποταμό, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της φυσιογνωμίας της περιοχής, του οποίου η αισθητική και η οικολογική αξία έμεινε αναλλοίωτη μέχρι σήμερα. Ο απλός επισκέπτης εντυπωσιάζεται από τη φαινομενική ηρεμία του τοπίου και ανακαλύπτει συναρπαστικά στοιχεία για την ποικιλία και σπανιότητα της χλωρίδας και πανίδας. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε παλαιά μονοπάτια, που συνδέουν εγκαταλειμμένες περιοχές ή να συναντηθεί με τα κοπάδια άγριων αλόγων, που βόσκουν στα μικρά λιβάδια της περιοχής. Η ποικιλομορφία της βλάστησης και η παρουσία εκατοντάδων ειδών πουλιών φανερώνουν τη φυσική συνέχεια της ζωής, που υπήρχε από παλιά. Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως αγροτική, με κύριες καλλιέργειες το βαμβάκι, τη βιομηχανική τομάτα, τα καρπούζια, όπως επίσης και βιολογικές καλλιέργειες. Το κτήμα «Μηντσιούδη», το οποίο επισκεφτήκαμε, είναι ένα από τα αγροκτήματα τα οποία εφαρμόζουν την μέθοδο της βιολογικής καλλιέργειας και μάλιστα με τη μέθοδο της υδροκαλλιέργειας.

 

Γ. Περίληψη της εργασίας μας:

Η εργασία μας παρουσιάζει τη μεγάλη συνεισφορά των βιολογικών προϊόντων στη διατήρηση της καλής υγείας των ανθρώπων, ενώ εστιάζει και στη συνεισφορά της τεχνολογίας σε αυτό, μέσω της μεθόδου της υδροκαλλιέργειας. Η επίσκεψη μας στο Κτήμα «Μηντσιούδη» μας έφερε κοντά με μια μέθοδο καλλιέργειας άγνωστη μέχρι τότε σε εμάς. Μια μέθοδο η οποία παντρεύει την τεχνολογία με τη παράδοση. Μέσα από τις σελίδες του ιστολογίου μας θα επιδιώξουμε να σας παρουσιάσουμε την μέθοδο αυτή, τα ωφελήματα της, αλλά και να σας κινήσουμε το ενδιαφέρον για τα βιολογικά προϊόντα, καθώς η υγιεινή διατροφή, όπως μας ανέφερε και ο κ. Μηντσιούδης, είναι υπόθεση όλων μας. Το υλικό που παρουσιάζεται συλλέχθηκε εν μέρει από όλα τα παιδιά της Στ’ τάξης του Δημοτικού μας σχολείου, στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος «Αγωγή Υγείας», ενώ το υπόλοιπο από τα παιδιά μέλη της ομάδας για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Τα παιδιά επισκέφτηκαν το κτήμα «Μηντσιούδη», ήρθαν σε επαφή με τη φύση και τα ωφελήματα της, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο, συζήτησαν με τους δασκάλους τους για τα βιολογικά προϊόντα και τα οφέλη τους, ενώ ήρθαν πολύ κοντά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας αναγνωρίζοντας τη μεγάλη σημασία και τα οφέλη της ομαδικής εργασίας.

 

Δ. Προβλήματα στην πορεία της εργασίας μας:

Στην υλοποίηση της εργασίας μας το βασικότερο πρόβλημα ήταν ότι έπρεπε να προλάβουμε τις προθεσμίες υποβολής της εργασίας μας, όπως ορίστηκαν από τους οργανωτές του διαγωνισμού – γιατί πήραμε μέρος σε αυτόν τον τελευταίο μήνα. Για να επιλύσουμε το πρόβλημα αυτό, πέραν του ήδη υπάρχοντος υλικού, οργανώσαμε μια ακόμη επίσκεψη στο κτήμα «Μηντσιούδη», για να μπορέσουμε να συλλέξουμε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαμε, καθώς επίσης και φωτογραφικό υλικό. Σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος της εργασίας μας (κατασκευή ιστολογίου, μεταφορά ψηφιακών εικόνων στον Η/Υ και επεξεργασία τους, κλπ), το μεγαλύτερο ποσοστό του διεκπεραιώθηκε από την καθηγήτρια Πληροφορικής του σχολείου, καθώς ο χρόνος δεν προσφέρονταν για κάτι περισσότερο. Παρόλα αυτά οι μαθητές, λόγω των γνώσεων και της εξοικείωσης τους με τους Η/Υ (το μάθημα της Πληροφορικής εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών του Δημοτικού μας), παρακολούθησαν τη διαδικασία της μετατροπής του έντυπου υλικού τους σε ηλεκτρονικής μορφής υλικό με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αντιλήφθηκαν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο δημιουργίας ενός ιστολογίου, πρότειναν οι ίδιοι τους αισθητικούς συνδυασμούς του ιστολογίου, βοήθησαν στην επεξεργασία των εικόνων και τέλος, μάθανε για τους περιορισμούς που υπάρχουν κατά την δημοσίευση υλικού στο διαδίκτυο, π.χ. προστασία φυσικών προσώπων και πνευματικών δικαιωμάτων. Σε γενικές γραμμές, απόλαυσαν πάρα πολύ την όλη διαδικασία και δήλωσαν μεγάλο ενδιαφέρον για την κατασκευή δικών τους ιστολογίων.

 

Ε. Κύρια περιγραφή της εργασίας μας – βασικά στοιχεία της

Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Μοιραστείτε & κερδίστε» συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Η εργασία μας αποτέλεσε μέρος του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης και εντάχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας που εκπονήθηκε από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλες τις τάξεις του Σχολείου μας με ποικίλη θεματολογία. Τα παιδιά παίρνοντας σαν αφόρμηση τη μεγάλη σημασία της σωστής διατροφής στην καθημερινότητα τους θέλησαν να δώσουν μια άλλη πτυχή αυτής, ανακαλύπτοντας μεθόδους παραγωγής προϊόντων που θα βοηθήσουν στη σωστή υγεία, τόσο των ίδιων, όσο και των οικογενειών τους.

 

Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.

Η ενασχόληση μας με το συγκεκριμένο θέμα πέρα από τα οφέλη της γνώσης που απέκτησαν τα παιδιά σχετικά με το σύστημα υδροκαλλιέργειας, έφτασαν σε επίπεδα συνεργασίας πολύ ενθαρρυντικά, η επικοινωνία τους βελτιώθηκε, η ανεκτικότητα μεταξύ τους έφτασε σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι διδάσκοντες ήρθαν πιο κοντά τους, με αποτέλεσμα το χτίσιμο μιας πολύ ουσιαστικής σχέσης αλληλεπίδρασης. Η επαφή των παιδιών με τα μέσα της τεχνολογίας τα εξοικείωσε ακόμη περισσότερο στη χρήση τους και ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα στους συμμαθητές τους κατάφεραν να επηρεάσουν και πολλούς άλλους συμμαθητές τους.

 

Τι εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.

Τα εργαλεία και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήσαμε περιλαμβάνουν στο πρώτο στάδιο της συλλογής του ψηφιακού και έντυπου υλικού, βιντεοκάμερα, φωτογραφική μηχανή και δημοσιογραφικό κασετόφωνο, τα οποία χειρίστηκαν οι μαθητές κατά την επίσκεψη μας στο κτήμα, ώστε να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες. Επιπλέον, οι μαθητές ανέτρεξαν στο διαδίκτυο και σε τοπικές βιβλιοθήκες για τον σκοπό αυτό, είτε στο εργαστήριο του Σχολείου, είτε στο σπίτι. Το δεύτερο στάδιο, της μετατροπής του υλικού και της δημιουργίας του ιστολογίου, έγινε στο εργαστήριο του Δημοτικού, όπου χρησιμοποιήθηκαν, ο σαρωτής του σχολείου, προγράμματα επεξεργασίας κειμένου και εικόνας, πρόγραμμα δημιουργίας ιστολογίου, καθώς και το πρόγραμμα πλοήγησης ιστοσελίδων.

 

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από το διαδίκτυο.

Η εργασία των μαθητών καταρχήν παρουσιάστηκε σε μια μαραθώνια εκδήλωση του Σχολείου, στις 25 Απριλίου 2010, το «1ο Μαθητικό Συνέδριο για την Υγεία», στην οποία παρευρέθησαν γονείς, μαθητές, επίτιμοι προσκεκλημένοι και διακεκριμένοι επιστήμονες. Είναι φανερό ότι όλοι παρακολουθώντας τη διεξαγωγή αυτού του μαθητικού συνεδρίου αποκόμισαν σημαντικές γνώσεις, προβληματίστηκαν και μοιράστηκαν ερωτηματικά και απορίες τους σχετικά με τον πιο υγιεινό τρόπο της διαβίωσης μας. Η προβολή της εργασίας μας στο διαδίκτυο είναι ένα επιπλέον παράθυρο ενημέρωσης και άλλων ανθρώπων που νοιάζονται και ενδιαφέρονται να αλλάξουν στάση ζωής σε θέματα βασικά όπως αυτό της υγείας.

 

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).

Ο αντίκτυπος της εργασίας μας ήταν επέκταση της πολύ καλής μας οργάνωσης και της στοιχειοθεσίας μας, αλλά και της τελικής μας παρουσίασης. Δάσκαλοι, γονείς, αδέλφια, φίλοι έγιναν κοινωνοί των ιδεών και πρακτικών που προτείναμε και θέλησαν να θεσμοθετηθεί σαν πρόγραμμα στον ετήσιο προγραμματισμό του Σχολείο και στα επόμενα σχολικά έτη. Επιπλέον πολλοί ανέτρεξαν στην ιστοσελίδα μας και μας υποσχέθηκαν ότι θα την εμπλουτίσουν με περαιτέρω έρευνα ευαισθητοποιώντας μεγαλύτερο κοινό.

 

Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Πολύ σημαντική ήταν η συνεισφορά του ιδιοκτήτη του κτήματος βιολογικής καλλιέργειας κ. Μηντσιούδη. Παρά τον μεγάλο φόρτο εργασίας του, μας καλοδέχτηκε δύο φορές στο κτήμα του, που με τόσο κόπο και μεράκι συντηρεί, προσφέροντας μας όχι μόνο ξενάγηση αλλά και πολύτιμες πληροφορίες. Θεωρούμε απαραίτητο σε αυτό το σημείο να τον ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη βοήθεια του, καθώς επίσης και την παροχή δικού του έντυπου και ψηφιακού υλικού.

Στην όλη αυτή διαδικασία συμμετοχής μας στο διαγωνισμό σημαντική υπήρξε και η συνεισφορά της διεύθυνσης του Δημοτικού Σχολείου μας, η οποία αναγνώρισε τα ωφελήματα της συμμετοχής σε έναν τέτοιο διαγωνισμό στην εκπαιδευτική διαδικασία και παρότρυνε όλους τους συμμετέχοντες. Οι γονείς των παιδιών της ομάδας συμμετοχής από τη μεριά τους, εκφράστηκαν θετικά και μας ενθάρρυναν σε αυτή μας την προσπάθεια. Όλοι οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν μέσω της διαδικασίας, τη μεγάλη συνεισφορά των ΤΠΕ και των δραστηριοτήτων που προάγουν τη συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα, στην εκπαίδευση. Θεωρείται πλέον, στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας, απαραίτητη και επιτακτική η ανάγκη συμμετοχής της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας, σε τέτοιου είδους δράσεις και διαγωνισμούς.

 

Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις

Όλοι οι εκπαιδευτικοί που κατευθύναμε τα παιδιά, κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης της εργασίας τους, μείναμε έκπληκτοι από την προθυμία και το ζήλο των παιδιών, καθώς επίσης και από το πόσο ουσιαστικά συνεργάστηκαν. Η διαδικασία κατασκευής του ιστολογίου ενθουσίασε τα παιδιά, ενώ παράλληλα τα προβλημάτισε, όσον αφορά τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται κατά την ανάρτηση πληροφοριών και πολυμέσων στο διαδίκτυο. Τελικά, όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η εργασία αυτή, όσο επίπονη και αν ήταν λόγω των χρονικών περιορισμών, άξιζε τον κόπο!